Historie

Ooit is de club begonnen in ’t buitenbad “De Bempte” (nu al jaren een prachtige woonwijk De Bempte), onder de hoede van diverse vrijwilligers, badmeesters en trainers, geen verwarmd water, hier werd getraind,  gezwommen met temperaturen v.a. 13 gr of hoger.

‘s Morgens om 7.00 uur, wedstrijden en zwem 4 daagse en de eerste snoep/ijs verkopen door de vereniging gedaan om extra geld  binnen te krijgen.

De zwem 4 daagse werd vroeger door de Gemeente en badpersoneel georganiseerd.

Door sluiting van dit bad, gingen we naar ’t overdekte zwembad “De Papendijk” aan de Kardinaal de Jongstraat, waar nu ook weer enkele jaren een prachtige woonwijk staat.

Hier gingen de wedstrijden en de zwem 4 daagse, eigen bar-dranken snoep-ijs en warme hap verkopen,en de vele B&B,s, onder eigen beheer van ZVG verder met vele vrijwilligers, en successen waren er in die tijd ook veel van onze zwemmers(sters) ,zoals ook naar wedstrijden met een grote bus met ouders en leden, gesponsord door een zakenman ouders van hun kinderen die ook vele wedstrijden zwommen,  uitnodigingen voor lange baan wedstrijden in ‘t buitenmeer-Busselo (Apeldoorn)  12-uurs wedstrijden binnenbad te Aalten,  24-uurs wedstrijden buitenbad te Lichtenvoorde, Internationale wedstrijden te Dulmen (Dld) , KLM-meating wedstrijden te Maastricht,voor sommige leden zelfs Nationale en vele Gelderse kampioenschappen zwommen ons veel in de kijker, dankzij ‘t vele werk van zeer goede trainers(sters), en enkele leden werden voor deelname uitgenodigd voor de”Tape Air” wedstrijden in Lissabon (Portugal) door de hoge kosten die ieder lid en begeleiders zelf minimaal de helft moesten betalen, gingen we op pad om geld binnen te halen bij  de vele sponsoren ,en een bijdrage uit de Activiteitenkas  die het geld beheerde uit Reclameborden van sponsoren tijdens wedstrijden,  Kaarsenaktie’s door leden gedaan, en Bar-inkomsten konden we dit uitje doen buiten de normale kosten van ”ZVG”. Al met al een mooie tijd waar velen van genoten hebben.

Helaas zijn de zwem 4 daagse  ter ziele gegaan, de oude garde nam eerder vrije dagen op om dit te organiseren, doch dit werd voor de opvolgende generatie ivm drukke werkzaamheden een groot probleem.

Maar door de jaren heen zijn we blij dat bestuur en ouders van leden van “GZV” besloten om in “Groenlo”  te blijven zwemmen en we bij “Marveld” terecht konden en zeer een goede sponsor is, en nog vele sponsoren die ons een warm hart toedragen.